luni, 15 ianuarie 2018

Traduceri pentru inmatriculare masina

Dupa cateva luni in care m-am uitat in aproape in fiecare zi pe 3 dintre cele mai mari site-uri cu anunturi vanzari masini de ocazie m-am hotarat asupra masinii pe care urma sa o cumpar. Am luat legatura cu forma care o vindea, am rezervat masina si am obtinut o mica reducere. Mi-am luat bilet de avion spre germania si cinci zile mai tarziu eram acolo. Masina era conform descrierii si pozelor asa ca totul a fost in regula. Am platit si am facut actele. A doua zi dimineata trebuia sa merg sa obtin numarul provizoriu si sa fac o asigurare pe sapte zile. Cineva de la firma care a vandut masina a venit cu mine si m-a ajutat, totul a mers foarte repede. In mai putin de doua ore rezolvasem cu totul : numar temporar, asigurare obligatorie, rovinieta.

Am plecat spre Romania si 2 zile mai tarziu intram in tara. Am mai platit 2 roviniete, una in Austria si una in Ungaria. Mai ramanea sa cumpar rovinieta pentru Romania. Am ajuns la Bucuresti si urmatoarea zi am inceput sa ma interesez de demersurile ce urmam sa le fac pentru inmatricularea masinii in Romania. Daca in Germania rezolvasem totul in 2 ore, aici probabil o sa imi ia 2 saptamani. Ma asteapta cozi nesfarsite, formulare de completat, taxe de platit pe la trezorerie si CEC, lipsa informatiilor, functionari sictiriti si multi multi nervi. Urmeaza programare si drum la RAR, apoi pe la taxe locale, la ANAF, la inmatriculari de vreo 2 ori (o data pentru numerele rosii, apoi pentru cele definitive). Dar primul pas este sa traduc actele masinii din germana in romana. Am aflat ca este necesara o traducere autorizata a celor 2 acte : talon si certificate de inregistrare si actului de provenienta (facture sau contract de vanzare-cumparare). Eu le aveam pe amandoua dar am hotarat, din ratiuni economice, sa traduc factura care era mai scurta. Am dat mai multe telefoane si am gasit o oferta convenabila la un birou care sa nimerit sa fie foarte aproape de locul meu de munca. A durat doar 1 zi, ieri am ridicat actele, asa ca saptamana asta incep calvarul inmatricularii. Pentru traduceri acte auto va recomand biroul de la Obor de pe Mihai Bravu nr. 62A.